-
§ 8. LETENKY
- V rámci poskytování Uživatelům nabídek Leteckých společností akreditovaných v IATA (International Air Transport Association) působí společnost eSky jako agent těchto Leteckých společností, a v případě subjektů nabízejících další služby prostřednictvím Rezervačního systému vystupuje jako správce portálu www.eSky.cz. Subjekty, které Uživateli poskytují Letecké služby a nesou odpovědnost za neuskutečnění nebo nesprávné provedení letu, jsou konkrétní Letecké společnosti akreditované v IATA, v jejichž jménu a v jejichž prospěch Poskytovatel koná, názvy těchto společností jsou uvedeny v průběhu rezervace, jakož i na letence doručené Uživateli.
- V případě „nízkonákladového“ leteckého spojení působí Poskytovatel služeb jako zprostředkovatel provádějící věcné činnosti těchto leteckých společností, které souvisí s realizací a dodáním letenky objednané u těchto leteckých společností přesně podle pokynů Uživatele na jeho jméno, převedených prostřednictvím Rezervačního systému nebo Zákaznického telefonického centra. Realizace služby a posouzení reklamačního řízení podléhají všeobecným podmínkám těchto Dopravců, které jsou uvedeny v průběhu rezervace.
- V případě charterových letů organizovaných organizátorem cestovního ruchu působí eSky jako agent a poskytuje podmínky uvedené subjektem, který let nabízí. Organizátor odpovídá za neplnění nebo nesprávné provedení charterové služby.
- Smluvními stranami přepravní smlouvy jsou: v nabídce výslovně uvedený a určený Poskytovatel služeb, který poskytuje služby letecké dopravy, které jsou předmětem smlouvy, a Uživatel. Výše uvedené smlouvy uzavírané prostřednictvím portálu www.eSky.cz jsou realizovány na základě Všeobecných podmínek smluv jednotlivých Poskytovatelů služeb, s nimiž smlouvu uzavírá Uživatel, a jsou k dispozici v Rezervačním systému.
- Uživatel provádí dotaz na rezervaci výběrem jedné z možností uvedených v Rezervačním systému pro letecké spojení a vyplněním osobního dotazníku o veškeré potřebné údaje, jejichž způsob zpracování je uveden v § 5 Podmínek.
- Potvrzení dotazu a změna ceny:
- Uživatel obdrží na uvedenou e-mailovou adresu potvrzení rezervace, která kromě čísla rezervace obsahuje i informace o vybraném leteckém spojení, celkovou cenu a způsob platby. Cena letenky zahrnuje mimo jiné: čistou sazbu Přepravce, letištní poplatky, daně, nevratný poplatek za vydání letenky, dodatečné poplatky, jakož i veškeré poplatky za další služby tvořící nedílnou součást dopravy shrnuté v přehledu transakcí v Rezervačním systému.
- Vzhledem k předběžnému charakteru rezervace není cena letenky zaručena, dokud Poskytovatel služby neobdrží platbu.
- Uživatel má před provedením platby povinnost zkontrolovat správnost údajů obsažených v odeslaném potvrzení a informace o datu zaplacení rezervace za účelem zakoupení letenky v ceně uvedené při vyhledávání v Rezervačním systému.
- Nákup letenky:
- Před zakoupením letenky má Uživatel povinnost přečíst si a vyjádřit souhlas s těmito Podmínkami a přečíst si rezervační podmínky a podmínky tarifu vybraného leteckého spojení, které jsou k dispozici v Rezervačním systému. Poskytovatel služby účtuje za činnosti související s vydáváním letenky nevratný poplatek za služby ve výši uvedené během procesu rezervace.
- Uživatel provede rezervaci letenky v rámci Rezervačního systému nebo prostřednictvím Zákaznického telefonického centra, a to na základě dostupnosti, ceny a možnosti poskytnutí služby uvedené v Rezervačním systému nebo prostřednictvím Zákaznického telefonického centra během realizace rezervace.
- Po obdržení žádosti o rezervaci si Poskytovatel služby vyhrazuje právo kontaktovat Uživatele za účelem ověření údajů Uživatele a potvrzení Rezervačních podmínek. V případě nemožnosti kontaktovat Uživatele provede Poskytovatel služby rezervaci v souladu s podmínkami, na které Uživatel podal žádost. Poskytovatel služby učiní takovou rezervaci za předpokladu, že Uživatel zaplatil částku odpovídající alespoň ceně letenky navýšenou o poplatky za další služby, které Uživatel uvedl v rámci rezervačního procesu, a servisního poplatku.
- Doplňkové služby, které Uživatel zvolil a které by měly být v rámci rezervace splněny (např. specifické jídlo, započítání bodů v programu frequent flyer, let se zvířetem, zavazadla nadměrných rozměrů, speciální palubní zavazadla, dítě bez doprovodu, dodatečná péče o cestujícího, asistence pro cestující, pomoc pro zdravotně postižené osoby, kolébky pro děti a další) by měly být hlášeny prostřednictvím Zákaznického telefonického centra nebo prostřednictvím e-mailové adresy poskytnuté společností eSky, aby se ověřila možnost jejich realizace.
- Poskytovatel služby si vyhrazuje právo odmítnout vystavit letenku, pokud tarif zvolený Uživatelem není v souladu s jeho použitím v rámci podmínek prodeje v rámci dané nabídky nebo existují jiná právní omezení ve smlouvách mezi Dopravci, na které nemá Poskytovatel služby žádný vliv.
- Způsoby platby za nákup letenek budou prováděny za podmínek stanovených v VII. bodě Podmínek.
- Poskytovatel služeb vydává Uživateli letenku v elektronické podobě.
- Elektronické letenky zakoupené na portálu www.eSky.cz jsou doručeny na e-mailovou adresu, která je uvedená v osobním dotazníku Rezervačního systému nebo která byla poskytnuta při nákupu prostřednictvím Zákaznického telefonického centra.
- Zrušení rezervace z důvodu zavinění Dopravce:
- Společnost eSky neodpovídá za změny a storna provedená leteckými společnostmi v rezervacích Uživatelů Rezervačního systému.
- V případě jakýchkoli nároků kvůli zrušení nebo změně, včetně zpoždění v leteckém spojení Dopravce, Uživatel kontaktuje přímo Dopravce. Dopravci nesou odpovědnost podle předpisů uvedených ve Varšavské a Montrealské úmluvě.
- Vrácení letenky:
- Plátce má právo vrátit letenku zakoupenou prostřednictvím portálu www.eSky.cz za předpokladu, že to umožňují podmínky tarifu stanovené přímo Dopravcem. Vrácení letenky může mít za následek odpočet poplatku, jehož výši určuje Dopravce.
- Pokud podmínky tarifu stanoví možnost vrácení letenek, měl by Plátce telefonicky kontaktovat Zákaznické telefonické centrum nebo přímo Dopravce, aby letenku vrátil.
- V závislosti na použitém způsobu platby bude částka, kterou má Plátce obdržet za zakoupenou a později vrácenou letenku, převedena přímo na bankovní účet Plátce nebo na účet jeho platební karty do 7 dnů od obdržení částky Poskytovatelem služeb, a to ve stejné měně, v jaké byla provedena platba. Datem vrácení se rozumí datum odepsání částky z bankovního účtu Poskytovatele služeb.
- Změny/úpravy rezervace, doplňkové služby:
- Uživatel provede změny rezervace přímo u Dopravce, prostřednictvím Zákaznického telefonického centra nebo prostřednictvím kontaktního formuláře na stránce www.eSky.cz. V případě, že datum odletu je kratší než 48 hodin, je možné provést změnu rezervace pouze prostřednictvím Zákaznického telefonického centra nebo přímo u Dopravce.
- Náklady na změnu letenky závisí na sazbách a možnostech provedení změn určených Dopravcem. Celková cena změny letenky zahrnuje:
- základní platbu za změnu/doplňkovou službu (jedná se o poplatek za změnu letenky vyplývající z podmínek a tabulky poplatků letecké společnosti a nevratného poplatku za provedení změny/objednání doplňkové služby),
- rozdíl v ceně tarifů (rozdíl v nákladech mezi počáteční cenou letenky a aktuální cenou během změny),
- (možný rozdíl v nákladech mezi počáteční hodnotou daní a poplatků a aktuální hodnotou při provádění změny).
- Změnu rezervací v Rezervačním systému provádí Poskytovatel služeb za podmínek stanovených v tabulce transakčních poplatků za doplňkové služby při změnách zakoupené letenky.
Tabulka servisních poplatků za doplňkové služby ke změnám v zakoupených letenkách (uvedeno v CZK): |
---|
Změna |
sazba za osobu |
---|
Změna na letence (zahrnuje: změnu data a trasy letu, příjmení pasažéra) |
575 |
Storno nebo vrácení letenky |
575 |
Objednání dodatečných nebo speciálních zavazadel |
236 |
Objednávka asistenta pro dítě bez doprovodu |
236 |
Rezervace vybraného místa v letadle |
236 |
Objednávka speciálního jídla |
236 |
Přeprava zvířat |
236 |
Přednost při nástupu na palubu |
236 |
Dodatečné služby nabízené leteckou společností |
236 |
Online odbavení/pomoc při realizaci odbavení |
236 |
- Uživatel může provést platbu za výměnu letenky ve formě uvedené v VII bodě Podmínek. Platba platební kartou se provádí prostřednictvím Zákaznického telefonického centra. V případě platby prostřednictvím převodu peněžních prostředků z bankovního účtu obdrží Uživatel potvrzení o změně ve formě e-mailu, který obsahuje: údaje o rezervaci (číslo rezervace, údaje o cestujícím, podrobnosti o leteckém spojení a informace o doplňkových službách a tarifních podmínkách), platební údaje a částku za provedení změny.
- Některé akční tarify dostupné v Rezervačním systému mají přesně vymezené podmínky pro rezervaci a vydávání letenek. To platí zejména pro tarify, které musí být rezervovány a zakoupeny nejméně 3, 7 nebo 14 dní předem. Nesplnění této podmínky může ovlivnit cenu letenky. Společnost eSky si vyhrazuje právo zrušit rezervaci Uživatele provedenou přesně tři, sedm nebo čtrnáct dní před odletem, a to z důvodu, že Uživatel překročí limit nákupu stanovený v tarifních podmínkách Dopravce, a to za podmínek, které Dopravce stanoví. Letecká společnost může požádat o dřívější vydání letenky. V tomto případě obdrží Uživatel na aktuální e-mailovou adresu informaci požadované lhůty pro platbu.
- Pokud během procesu rezervace letenky Uživatel obdrží informaci, že výběrem dané letenky bude povinen sledovat datum letu přímo u Dopravce, znamená to, že eSky ho o této změně nebude informovat. Uživatel tak musí sledovat změny letového řádu a reagovat na ně. Pokud Uživatel od Dopravce neobdrží relevantní informace týkající se jeho rezervace, může to mít za následek nemožnost poskytnutí služby. V tomto případě by měl Uživatel neprodleně kontaktovat eSky, aby zjistil stav rezervace a možnost provedení příslušných změn.
-
§ 9. SLUŽBA MultiLine
- Obecná ustanovení
- Let označený jako „MultiLine“, který je dostupný uživatelům v Rezervačním systému, zahrnuje nejméně dvě letecká spojení s jedním nebo více přestupy v rámci letů jednoho nebo více dopravců, na které byly zakoupeny samostatné letenky. V tomto případě je každá část Cesty, na kterou se vztahuje samostatná letenka, považována za samostatnou službu nesouvisející s ostatními v rámci celé Cesty, přičemž nezáleží na tom, zda jsou vydány samostatné letenky na služby jednoho nebo více dopravců („MultiLine“). Kombinace letů nalezených pomocí rezervačního systému v rámci služby MultiLine bude dále označována jako „Cesta“.
- Nákup letenek v rámci služby MultiLine znamená nákup více letenek vztahujících se na několik letů s jedním nebo více přestupy, na které uživatel získá samostatné letenky od jednoho nebo více dopravců v rámci jednoho transakčního procesu v Rezervačním systému. Obdržené letenky na danou cestu tedy nepředstavují jednu letenku pokrývající jednotlivé lety v rámci zakoupené Cesty.
- Vzhledem k tomu, že služba MultiLine funguje na základě nákupu několika samostatných letenek od jednoho nebo více dopravců v rámci jediné Cesty, je Uživatel povinen si ověřit podmínky přepravy zavazadel během celé Cesty. Stejná povinnost se týká vlastní kontroly cestovních dokladů a podmínek vstupu do země na každé části trasy, tzn. zda existuje povinnost vstupního nebo tranzitního víza v zemi, ve které je služba MultiLine poskytována nebo v níž Uživatel přestupuje na následující let.
- Nákup samostatných letenek pro každý let v rámci služby MultiLine může být spojen s rizikem, že mezi jednotlivými leteckými spojeními mohou existovat pouze krátké časové úseky pro přestupy (v závislosti na parametrech vyhledávání Uživatele a dostupnosti letů v Rezervačním systému), což je spojeno rizikem nemožnosti využít dalšího rezervovaného spojení v případě zrušení, zpoždění nebo změny času letu.
- Dostupnost letenek v rámci služby MultiLine závisí na dostupnosti letenek u jednotlivých leteckých společností a na kritériích, která Uživatel zadá ve svých požadavcích v Rezervačním systému.
-
§ 10. BALÍČEK LET + HOTEL
- V rámci služeb dostupných v Rezervačním systému nebo prostřednictvím Zákaznického telefonického centra si mohou Uživatelé rezervovat alespoň dva různé druhy služeb, které nutně zahrnují zakoupení Letenky a Hotelové služby, a které jsou základem pro uzavření smlouvy o účasti v souborné cestovní službě mezi Uživatelem a eSky („Smlouva“).
- Smlouva bude uzavřena pouze tehdy, jsou-li realizovány služby, na které se vztahuje tento bod, a jež jsou zamluveny prostřednictvím Rezervačního systému nebo prostřednictvím Zákaznického servisu. Potvrzení o uzavření smlouvy a jiné části smlouvy budou zaslány v samostatném dokumentu na e-mailovou adresu uvedenou v Rezervačním systému nebo poskytnutou prostřednictvím Zákaznického servisu. Vzhledem k výše uvedenému se Poskytovatel služeb a uživatel dohodnou, že komunikace týkající se implementace ustanovení tohoto bodu probíhá v elektronické podobě a trvalým médiem je e-mail a dokumenty PDF zasílané uživateli jako potvrzení služby.
- Pořadatelem souborné cestovní služby pro Uživatele, který provedl výběr jednotlivých služeb podle podmínek uvedených v tomto paragrafu, je eSky, akciová společnost se sídlem v Katovicích (40–265), ul. Murckowska 14A, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Okresním soudem Katowice-Wschód v Katovicích, 8. obchodní oddělení rejstříku okresního soudu pod číslem KRS 0000383663, DIČ: 948-19-87-199, Registrační číslo společnosti: 670140736, se základním kapitálem 1 019 525,60 PLN splaceným v plné výši.
- Pořadatel souborné cestovní služby nese odpovědnost za realizaci služeb zahrnutých v tomto paragrafu a ve smlouvě o účasti v souborné cestovní službě bez ohledu na to, zda tyto služby mají být realizovány pořadatelem souborné cestovní služby nebo jinými Dodavateli služeb. eSky podle znění platných zákonů v této oblasti omezuje svou odpovědnost za neprovedení nebo nenáležité provedení služeb na trojnásobek ceny souborné cestovní služby na každého Účastníka. Toto omezení se nevztahuje na újmy vůči osobám, na škody způsobené úmyslným jednáním nebo škody způsobené zanedbáním.
- Pořadatel souborné cestovní služby neprodleně poskytuje náležitou pomoc Uživateli, který se ocitl v tíživé situaci, včetně okolností, kdy nelze zajistit jeho návrat podle smlouvy o účasti v souborné cestovní službě z důvodu nevyhnutelných a mimořádných okolností. Pořadatel souborné cestovní služby hradí náklady na nezbytné ubytování Uživatele podle možností v rovnocenné kategorii uvedené ve Smlouvě o účasti v souborné cestovní službě po dobu 3 dnů.
- Rezervaci služeb definovaných tímto paragrafem provádí Uživatel samostatně podle vlastních parametrů a kritérií, na základě kterých budou v rámci Rezervačního systému nebo Zákaznického telefonického centra předány informace týkající se podrobností realizace služeb, hlavních parametrů cestovních služeb, veškerých práv a povinností Uživatele a Pořadatele souborné cestovní služby.
- Pořadatel souborné cestovní služby informuje, že účinná realizace některých služeb, na které se vztahuje Smlouva, může záviset na komunikaci v úředním jazyce místa cesty nebo v angličtině.
- Podrobný rozsah informací týkajících se realizace služeb v rámci tohoto paragrafu je uveden v Příloze č. 1 k těmto Podmínkám.
- Podrobný rozsah informací o poskytování služeb prostřednictvím Zákaznického telefonického centra v rámci tohoto paragrafu je uveden v Příloze č. 4 k těmto Podmínkám.
- Uživatel využívající služeb upravených tímto paragrafem je chráněn v případě platební neschopnosti pořadatele souborné cestovní služby podle podmínek uvedených v Příloze č. 1 a 4. k těmto Podmínkám.
- Cena uvedená v Rezervačním systému za služby, které upravuje tento paragraf, zahrnuje cenu za souborné cestovní služby včetně daní a v případě nutnosti také všech dodatečných příplatků a jiných nákladů nebo – pokud nelze očekávat, že tyto náklady mohou být započteny před uzavřením smlouvy o účasti v souborné cestovní službě – zahrnuje také informaci o druhu dodatečných příplatků, které mohou být cestujícímu připočteny.
- Zvýšení cen je možné pouze jako bezprostřední důsledek změny:
- ceny osobní dopravy způsobené změnou cen pohonných hmot nebo jiných zdrojů energie;
- výši daní nebo poplatků za cestovní služby, na které se vztahuje smlouva o účasti v souborné cestovní službě, které jsou určeny subjekty, které se bezprostředně neúčastní realizace souborné cestovní služby, včetně daní za turistiku, letištních poplatků nebo poplatků za vstup na palubu a výstup z letadla na letištích;
- měnových kurzů, které se odrážejí na dané souborné cestovní službě.
- Cena uvedená ve smlouvě o účasti v souborné cestovní službě nemůže být zvýšena v období 20 dnů před termínem zahájení realizace služeb upravených tímto paragrafem.
- Uživatel může odstoupit od smlouvy o účasti v souborné cestovní službě kdykoli v období před jejím zahájením, přičemž Uživatel může být povinen uhradit pořadateli souborné cestovní služby odpovídající a přiměřený poplatek za odstoupení od smlouvy o účasti v souborné cestovní službě. V případě, že ve smlouvě o účasti v souborné cestovní službě nejsou uvedeny poplatky za odstoupení od smlouvy o účasti v souborné cestovní službě, odpovídá výše tohoto poplatku ceně souborné cestovní služby snížené o ušetřené náklady nebo zisky za alternativní využití daných cestovních služeb. Na vyžádání pořadatel souborné cestovní služby uvede zdůvodnění výše poplatku za dostoupení od smlouvy o účasti v souborné cestovní službě.
- Ve smlouvě o účasti v souborné cestovní službě může být uvedena výše poplatku za odstoupení od smlouvy o účasti v souborné cestovní službě v určené výši podle toho, v jakém termínu před zahájením souborné cestovní služby došlo k odstoupení od smlouvy o účasti v souborné cestovní službě nebo jaké jsou předpokládané ušetřené náklady nebo zisky za alternativní využití daných cestovních služeb. Poplatek bude odečten od platby provedené cestujícím.
- Uživatel má právo odstoupit od smlouvy o účasti v souborné cestovní službě před zahájením souborné cestovní služby bez poplatků za odstoupení v případě, že došlo k nevyhnutelným a mimořádným okolnostem v destinaci nebo jejím nejbližším okolí a tyto okolnosti významně ovlivňují realizaci souborné cestovní služby nebo dopravu cestujících do cílové destinace. Uživatel má právo požadovat vrácení plateb za souborné cestovní služby bez nároku na odškodnění nebo kompenzaci za nastalé okolnosti.
- Pořadatel zájezdu je oprávněn jednostranně provést drobné změny podmínek Smlouvy poté, co o nich Uživatele předem informuje. Ostatní změny, které mohou být provedeny před zahájením souborných cestovních služeb, včetně změny hlavních prvků služeb cestovního ruchu, nemožnosti splnit zvláštní požadavky nebo zvýšení ceny přesahující 8 % celkové ceny souborných cestovních služeb, se provádějí po bezodkladném informování Uživatele a předložení dostupných náhradních služeb a pravidel jejich provádění.
- Pořadatel souborné cestovní služby provádí vrácení výše zmíněných poplatků a plateb ve lhůtě 14 dnů od data ukončení smlouvy o účasti v souborné cestovní službě.
- V rámci služeb, které upravuje tento paragraf, Uživatel může bez souhlasu Pořadatele souborné cestovní služby převést na osobu, která splňuje podmínky pro účast v souborné cestovní službě, všechna práva vyplývající ze smlouvy o účasti v souborné cestovní službě, pokud tato osoba zároveň přijímá všechny povinnosti vyplývající z této smlouvy, v případě, že Uživatel bude informovat o této skutečnosti Pořadatele souborné cestovní služby na trvalém nosiči v přiměřeném termínu. Pokud se převod práv a povinností bude týkat Pořadatele souborné cestovní služby s dodatečnými náklady, požadujícími jejich úhradu, musí je předat cestujícímu, např. Náklady na změnu údajů Uživatele. Tyto náklady musí být přiměřené a nesmí překročit skutečné náklady vzniklé provozovateli cestovní služby v důsledku převodu smlouvy o účasti na turistické akci. Oznámení, které je podáno ne později než 7 dnů před zahájením souborné cestovní služby, je v každém případě považováno za podané v přiměřeném termínu.
- V rámci služeb upravených tímto paragrafem je Uživatel povinně pojištěn v případě následků nehod a nákladů na léčbu v případě služeb realizovaných v zahraničí. Podrobné informace o tomto pojištění naleznete na odkazech: Všeobecné pojistné podmínky a Produktová karta. Uživatel bude oprávněn využívat doplňkové pojištění služeb realizovaných eSky v rozsahu uvedeném v Rezervačním systému nebo prostřednictvím Zákaznického telefonního centra.
- Uživatel bude informován pořadatelem o veškerých speciálních požadavcích, které Uživatel uvedl a se kterými obě strany vyjádřily souhlas.
- Uživatel v rámci služeb upravených tímto paragrafem má povinnost informovat pořadatele souborné cestovní služby o veškerých nesrovnalostech, které se objevily během realizace souborné cestovní služby.
- Posuzování stížností Uživatelů v rámci tohoto paragrafu bude provedeno podle podmínek určených v bodu XVIII (Reklamace).
- Za Uživatele, který použije portál www.eSky.cz pro objednání služeb upravených tímto paragrafem, bude odveden příspěvek do garančního fondu cestovního ruchu a fondu pro podporu cestovního ruchu ve výši stanovené příslušnými zákony.
- Pokud v popise ubytovacího zařízení, které je součástí souborných cestovních služeb, není uvedeno, že objekt je bezbariérový, to znamená, že objekt se za bezbariérový nepovažuje.
-
§ 11. DOPLŇKOVÉ SLUŽBY
- V rámci služeb dostupných v Rezervačním systému a prostřednictvím Zákaznického telefonického centra mohou Uživatelé rezervovat další doplňkové služby, na které se vztahují poplatky uvedené v rámci transakčního procesu v Rezervačním systému nebo prostřednictvím Zákaznického telefonického centra.
- Každá z placených služeb, kterou Uživatel zvolí a která je upravena tímto paragrafem a současně je dostupná prostřednictvím Rezervačního systému, je nedílnou součástí služby, ke které byly objednány doplňkové služby.
- Balíček služeb eSky (dále jen „Balíček služeb“) je paušální a nerefundovatelný transakční poplatek za jednu nebo více úprav letenek, které tvoří jeho nedílnou součást a jsou provedené prostřednictvím Zákaznického telefonického centra pro Uživatele uvedeného v Rezervačním systému. Pokud si Uživatel zakoupí službu Balíček služeb, neplatí transakční poplatek účtovaný společností eSky, který je uvedený v tabulce Obchodních poplatků za další služby spojené se změnami zakoupené letenky. V případě, že letecká společnost v souladu s podmínkami sazebníku účtuje poplatek za změny/vrácení/speciální služby, je Uživatel povinen zaplatit sumu za služby poskytované leteckou společností.
- Online odbavení je doplňková, placená a nerefundovatelná služba, která umožňuje provést odbavení v elektronickém systému daných leteckých společností na základě zakoupené Letenky, pokud takovou možnost umožňuje rezervační proces. Palubní lístek, který byl vydán po online odbavení, bude zaslán na e-mailovou adresu uvedenou během rezervace v odpovídajícím termínu před zahájením dopravní služby. Některé letecké společnosti mohou za účelem odbavení požadovat od Uživatele uvedení dodatečných informací, které nebyly poskytnuty během rezervace. Uživatel je povinen uvést své aktuální kontaktní údaje, např. e-mailovou adresu a telefonní číslo, aby bylo možné jej kontaktovat, zejména v době před odletem. Pokud Uživatel neuvede své kontaktní údaje pro odbavení nejpozději do 48 hodin před plánovaným odletem, poskytne neaktuální nebo neúplné údaje, nebude odebírat telefonické hovory od eSky nebo uvede chybné údaje, které jsou nezbytné k odbavení, může tím znemožnit online odbavení, a tak se vystavit povinnosti zaplatit poplatek letecké společnosti nebo znemožnit svůj odlet. Pokud dojde k provedení změn v rezervaci ze strany Dopravce nebo na žádost Uživatele (i přímo u Dopravce) po zakoupení služby online check-in, je Uživatel, který si tuto službu zakoupil, povinen neprodleně informovat společnost eSky o provedených změnách. V případě neposkytnutí těchto informací nebude společnost eSky moci řádně provést službu online odbavení. Vzhledem k výše uvedenému společnost eSky nenese odpovědnost za nesprávné provedení služby online odbavení, včetně nákladů a dalších následků z toho vyplývajících.
- V případě, že dojde k situaci, kdy bude let opožděn nebo odvolán, eSky v rámci analýzy údajů týkajících se letu Uživatele předá informace o spolupracujícím subjektu pro získání vhodného odškodnění tj. AirHelp Germany GmbH, Boxhagener Strasse 18, 10245 Berlin, Germany, VAT ID: DE 320095320, který na základě souhlasu Uživatele přijme veškerá opatření. Zároveň podle Nařízení (EHS) č. 261/2004 Evropského parlamentu a Evropské rady, eSky informuje, že Uživatel má právo uplatňovat nároky a podávat žádosti přímo k letecké společnosti, která poskytovala přepravní službu, s cílem v odpovídajících případech získat plnou rekompenzaci, na kterou má cestující právo.
- AirHelp + - dodatková placená a nerefundovatelná služba, která je k dispozici každému uživateli, který provede rezervaci prostřednictvím rezervačního systému nebo telefonního Zákaznického centra a která umožňuje asistenci při získávání náhrady až do 600 EUR za zpožděný nebo zrušený let a overbooking a náhradu až 6 000 EUR za neočekávané náklady způsobené zpožděným letem (hotely, taxi, letenky, stravování) za podmínek stanovených poskytovatelem služeb, tj. AirHelp Germany GmbH, Boxhagener Strasse 18, 10245 Berlin, Germany, VAT ID: DE 320095320. Celkové znění najdete na https://www.airhelp.com/en/terms/.
-
§ 12. SPOJENÉ CESTOVNÍ SLUŽBY
- Uživatel, který používá portál www.eSky.cz v níže popsaných případech, provádí nákup spojených cestovních služeb, což znamená, že se nejedná o soubornou cestovní službu, ale o propojení alespoň dvou různých druhů cestovních služeb získaných pro potřeby jediné cesty nebo dovolené, na které se vztahují odlišné smlouvy s dodavateli. K vytvoření spojených cestovních služeb dochází, pokud subjekt poskytující služby v turistickém ruchu usnadňuje cestujícím získat cestovní služby:
- během jedné návštěvy nebo kontaktu s jeho prodejním místem s možností provedení výběru nebo platby za každou turistickou službu zvlášť nebo
- přesměrováním od jiného prodejce cestovních služeb v rozsahu alespoň jedné doplňkové cestovní služby, pokud smlouva s tímto prodejcem cestovních služeb bude uzavřena nejpozději do 24 hodin od potvrzení rezervace první cestovní služby.
- K vytvoření spojených turistických služeb nedochází nehledě na splnění výše uvedených podmínek v případě propojení ne více než jednoho druhu cestovních služeb (doprava cestujících, ubytování z jiných účelů než pro pobyt, který není neoddělitelnou součástí dopravy cestujících, pronájem aut nebo jiných motorových vozidel) s jednou nebo několika cestovními službami, které jsou jinou službou poskytovanou cestujícím a které nejsou integrální částí služby (doprava cestujících, ubytování z jiných účelů než pro pobyt, který není neoddělitelnou součástí dopravy cestujících, pronájem aut nebo jiných motorových vozidel), pokud hodnota těchto služeb je menší než 25 % celkové hodnoty spojených cestovních služeb a tyto služby nejsou propagovány jako důležitý prvek tohoto propojení ani nejsou důležitým prvkem tohoto propojení z jiných důvodů. Navíc spojenými cestovními službami nejsou služby trvající kratší dobu než 24 hodin s výjimkou, kdy zahrnují ubytování.
- Podrobné informace týkající se nákupu spojených cestovních služeb a práv a povinností vyplývajících z využívání služeb tohoto druhu se nacházejí v Přílohách č. 2 a 3 k těmto Podmínkám.
- Za Uživatele, který použije portál www.eSky.cz pro objednání služeb upravených tímto paragrafem a který provádí nákup spojených cestovních služeb, bude odvedeno zákonné pojistné do garančního fondu cestovního ruchu.
-
§ 13. VŠEOBECNÉ PODMÍNKY LETECKÉ DOPRAVY IATA
-
§ 14. PŘEPRAVNÍ PODMÍNKY LETECKÝCH SPOLEČNOSTÍ
Aer Lingus, Air Baltic, Air Europa, Air Iceland, Air Rarotonga, Air Southwest, Airasia, Atlas Blue / Royal Air Marocco, Aurigny, Bergen Air Transport, Blu Express, BlueAir Business Aviation, Blue Islands, Bulgaria Air, BRA, Condor, Corendon, DAT, easyJet, Eurowings, Excelairways, FlyBe, flythomascook.com, Germania Express, GOL, Helvetic, WOW air, Jet2, TUI fly , Jet Blue Airways, Jetstar Airways, Jetstar Asia Airways, Kulula, Luxair, Lydd Air, Air Italy, Nature Air, Nextjet, Norwegian, Pegasus Airlines, Ryanair, Smart Wings, Skytrans Airlines, Southwest, SpiceJet, Sprint Air, Spirit Airlines, Sun Country Airlines, SunExpress, ThomasCookAirlines.com, TUI Airways, Transavia, Virgin Blue - Virgin Australia, Viva Colombia, Viva Peru, Vueling, WestJet Airlines, Wizz Air, Laudamotion, Volotea, Astra Airlines, Jazeera Airways, Satena, EasyFly, Wingo, VivaAerobus, Mayair, AirPanama, JetSmart, Passaredo, LCPeru, Peruvian, Avianca, LATAM, AZUL, SkyAirlines, Amaszonas, Boliviana de Aviación, Aerolínea de Antioquia.